Iværksætteri

Verdens mest loyale kunder

I går var jeg på Brøndby stadion. Det er jeg cirka hver anden weekend. Sammen med alle de andre. I går var skide koldt, som det ofte er. Brøndby har ikke vundet et mesterskab (eller været tæt på) i mange år. De taber ligeså ofte som de vinder. Sæderne er ikke behagelige, og hvis det regner så er vi stensikre på at blive mega våde. Alligevel tager vi troligt derud til hver hjemmekamp, og i går mens jeg sad der i snevejr, pis’ frøs og alligevel jo syntes det var ret sjovt, så tænkte jeg på hvorfor…


Hvad fanden er det egentlig der gør at fodboldfans bare holder ved og ved og ved? Og hvis de endelig bliver så sure og træt af det, at de ikke gider mere, så holder de helt op med at heppe på nogle. Tænk hvis tiny kunne få så trofaste kunder at hvis de forlod os så ville de aldrig købe noget børnetøj? VILDT.

    

Er det spillerne? Er det den kulturelle arv du får videre fra dine forældre? Sådan er det ihvf. hos mig. Er det følelsen af at være en del af noget? Er det det sociale? Og hvis vi nu siger at det er en blanding af alle disse ting, hvordan kan vi så bruge den viden når vi markedsfører fx tiny? Eller en hvilken som helst anden virksomhed? Hvordan får jeg de der ski** loyale kunder?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *