Hverdag

Gode reklamer og dårlig service

Har I set den nye reklame fra post Danmark? Jeg er personligt helt vild med den. Af flere årsager. Den rammer perfekt når den siger at ingen der siger ja til noget på facebook mener det. SANDT. Facebook, der egentlig skulle forbinde os, har samtidig gjort forpligtigelser til en ligegyldighed. Nuvel, måske er det bare vores generation. Jeg kan også lide den, fordi den får mig til at grine. B for brev. Ja ja. Vi bitchede over at portoen steg til 19 kr, og nu gør de os opmærksomme på at det slet ikke koster så meget, så længe vi husker at skrive B på brevet. Fint. Se den evt. her, og jeg hører gerne om I også synes om den.

Men der er et stort men. Og det er stort! For som jeg talte med en sej marketingmand om forleden… God marketing kan være nok så god, men hvis ikke produktet lever op til det det markedsføres som, jamen så hopper vi sgu kun i en enkelt gang. I hvert fald vil enhver privat virksomhed skulle bruge tonsvis af penge og en masse kærlighed på at lokke kunderne tilbage, når de først har haft en dårlig oplevelse. Og så er der at der er “virksomheder” som DSB og Post Danmark, den slags virksomheder der på en eller anden sindssyg måde kan få lov til at te sig præcis som de ønsker sig.

Jeg er ret ofte på posthuset, for at hente en pakke eller sende noget afsted – eller det vil sige jeg er nok på posthuset ligeså meget som den almene dansker. Og jeg har de samme overvejelser hver gang. Post Danmark brokker sig konstance over at danskerne aldrig sender post mere, og derfor er de hele tiden nødt til at sætte priserne op (en ond cirkel hvis du spørger mig). Men selv hvis man tænker, jeg sender sgu lige et brev til min mormor – så finder man lynhurtigt ud af, at det faktisk er hurtigere at tage toget hjem til hende, hjælpe hende med at oprette en mail og lære hende hvordan man bruger et tastatur, end det er at vente på at komme til på posthuset.

Ligeså tilbragte jeg i dag over 30 mins på posthuset, på at sende en forsikret pakke, og jeg fik endda et par halvgrimme bemærkninger med på vejen (tak tak), fordi jeg ikke kendte proceduren. Jeg ville ønske at Post Danmark kunne leve lidt op til deres markedsføringsfolk (eller vel nok det bureau de har betalt). Og så måske overveje hvad en privat virksomhed ville gøre hvis der pludselig ikke var interesse for deres produkt længere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *